Doar dacă lucrezi pe șantier ca muncitor necalificat, sunt slabe șanse să ai nevoie să susții o prezentare Powerpoint. Altfel, orice ai face, tot ai nevoie de una, care să ‘atingă’ și ochii, nu doar urechile celorlalți.

Miezul a orice ai de prezentat e, câteodată, atât de valoros încât, ai nevoie de o prezentare vizuală pe post de autostradă a ideilor tale către ceilalți. Fie că este PowerPoint sau versiunea online de prezentare vizuală prin Google Drive, Prezi (alternativa mai arătoasă), ia în calcul 3 lucruri:

1. Powerpointul nu este un prompter, iar tu nu ești prezentator de știri

Prezentarea powerpoint nu rulează ca să o citești unor oameni care nu știu să citească. Ești acolo să spui o poveste, nu să-i buimăcești pe ceilalți cu descrieri multe și inutile pe slideuri. Dacă vrei să le oferi o astfel de prezentare, anulează întâlnirea cu ei și trimite-le-o pe email. Sau pune prezentarea pe platforma  Slideshare, unde nu o ai de susținut verbal.

2. Găsește niște cuvinte puternice sau niște metafore bune

Dan Cretu fotografiisursă: Dan Crețu

Fie că ai de făcut o banală comparație între 2 produse, fie ai cea mai creativă idee de la invenția liftului încoace, folosește niște cuvinte puternice sau niște metafore bune, cu care ceilalți să rămână în minte.

Pune o imagine care să exprime ideea cât mai bine!
O sursă excelentă de inspirație este și motorul de căutare niice.co, unde găsești imagini cu ștaif.
Însă, dacă am de ales, prefer să includ imagini făcute de creativi locali, fie că e vorba de lucrările unui designer român sau fotografii din bănci românești de imagini. Eu, personal, am cerut acordul să folosesc imagini, din banca de imagini

bucurestiulmeudrag.ro (menționând creditul autorului și/sau sursei)

– platforma www.comunitatefoto.ro (menționând creditul autorului și sursei)

Alte câteva surse globale generoase sunt:
https://www.flickr.com/explore

http://www.freepik.com/ (fotografii, grafice, etc gratuite)

3. Logica nu este suficientă. Adu emoție!
Evident nu ca nu emoție de știrile de ora 17.00. Nu uita că a comunica înseamnă să transferi emoție. Fie că ești optimist sau pesimist, ești acolo ca să îi faci pe ceilalți să-ți înțeleagă punctul de vedere. Și, chiar dacă ai de prezentat cifre, tot ai o poveste de spus. Și cifrele dau emoții, pozitive sau de alarmare.

Un mic sfat practic: dacă ai grafice și cifre, fă un pustiu de bine și renunță la graficele din Excel și fă, la schimb, un infografic atractiv pe platforma Canva. E gratuit și nu ai nevoie de un grafician.

Infografic chenar.rosursă: Chenar.ro (o platformă pe care găsești multe infografice bune)

Știu că sunt multe de spus despre lipsa de ‘putere’ a Powerpointului, însă aici am pus pe hârtia virtuală 3 idei cum să fructifici un instrument demonetizat de prea mulți care nu știu să-l folosească. Nu uita că tu ai trebuie să ai talentul de a spune povestea. Powerpointul e doar un instrument mediocru, fără tine.

La cât mai reușite ‘puncte de putere’ (powerpoints) de acum încolo!

Shares
Share This