Orice proiect ai avea, vine la ‘farfurie’ cu o mâncare (scop) și cu tacâmuri (obiective).

 

Cum scopul și obiectivele dau gustul oricărui proiect, le pun pe masă după cum urmează:

exemplu scop obiectiveDescarcă gratuit acest șablon și folosește-l oricând ai nevoie să îl tipărești

Scopul este un fel de CE al proiectului

Scopul e acea propoziție care spune cât ai zice pește despre CE este proiectul. E ceea ce este, pe scurt, în farfurie.

Exemple de scop pot varia, în funcție de aromele proiectului:

  1. Susținerea unei prezentări publice
  2. Promovarea designului de obiect românesc

Obiectivele sunt un fel de CUM al proiectului

Obiectivele sunt un fel de furculiță și cuțit al proiectului. E cu ce se mânâncă ce ai în farfurie.

Orice scop are nevoie de obiective care să explice cum se va mânca scopul. În general, scopul poate avea unul sau mai multe obiective, însă, adesea, cei care au mai mult de 3 obiective tind să complice masa.

Pentru a scrie obiectivele, folosește verbe de acțiune și pune cantități și timp.

  1. Scop
    Susținerea unei prezentări publiceObiective (cu titlu de exemplu)
    a. Documentarea asupra participanților cărora urmează să le fie susținută prezentarea (nivelul lor de cunoaștere al subiectului prezentării, numărul participanților, etc)
    b. Documentarea asupra detaliilor logistice (durata, data și locul prezentării,  dimensiunea sălii, detalii/constrângeri tehnice, etc)
    c. Realizarea, în scris a (structurii) prezentării verbale, dublată de una vizuală (în Powerpoint/Prezi)
    d. Exersarea prezentării cel puțin 1 dată, cu cel puțin 1 zi înainte de a susținerea ei în public
  2. Scop
    Promovarea designului de obiect românescObiective (cu titlu de exemplu)
    a. Realizarea unui atelier de design de produs, cu o durată de 2 săptămâni, pentru 20 studenți de la facultăți de profil de design/arhitectură și profil artistic din București, în urma căreia aceștia să realizeze minimum 20 de prototipuri de obiecte de uz personal și/sau public
    b. Realizarea unei expoziții care integrează cele (minimum) 20 de prototipuri, deschisă în București, pe durată de 1 lună, în Palatul Știrbey, care să fie vizitată de minimum 1000 de persoane
    c. Promovarea produselor concepute de cei 20 de studenți atât în țară cât și la minimum 2 târguri internaționale precum și în rândul companiilor potențial cliente în cumpărarea sau realizarea, la scară largă a produselor concepute și prototipate de către cei 20 de studenți.

Nu uita că obiectivele oricărui proiect ai avea, de la unul personal, de carieră, tehnic sau artistic, trebuie să fie simple și deștepte, adică SMART

obiectiv 1 specific colorSPECIFICE
sunt concrete, nu visătoare

 

 

 

obiective smartMĂSURABILE
au o unitate de măsură (fie nr. de beneficiari, cantități, procente, etc)

 

 

 

Obiective smartACCESIBILE
pot fi realizate cu resursele propuse (persoane, timp, bani, etc)

 

 

 

Obiective smartRELEVANTE
au sens pentru viziunea ta sau a organizației

 

 

 

Obiective smartTEMPORALE
au un termen limită clar – zi, lună și an

 

 

 

Desigur că problema/nevoia de la care pleci este cheia pentru destinația unde vrei să ajungi. Altfel, s-ar putea să îți alegi o trotinetă ca să parcurgi un drum până la deșertul Sahara.

Trimite mai departe: