Patti Dobrowolski e o tipă care și-a construit un renume pentru un instrument pe care ați pune eticheta neoriginal, dar care dă rezultate: ilustrarea strategică.
Ilustrarea strategiei

Exemplul de ilustrare strategică a companiei Laroche Pharmaceuticals

 

Au curs câteva râuri de materiale și idei despre vizualizare în creativitate, așa că Patti nu a inventat nici o roată. Ce este interesant este că, mari companii și mici ONG-uri reușesc să își atingă mai bine obiectivele cu tehnica ei. Din experiența lui Patti ca și consultant într-o corporație, 96% din angajații companiei au înțeles strategia după cea fost desenată, spre deosebire de faza când strategia a fost formulată în scris și prezentată verbal și a fost înțeleasă doar de 40% dintre angajați. Fie că faci parte dintr-o organizație mare sau una mică, dacă cei care sunt în rachetă sau la sol ocupați cu pregătiri nu înțeleg, atunci motivația și rezultatele scad.

 

Nu am aplicat tehnica încă, dar mi se pare că de bun simț dacă îmi pun următoarea întrebare:

Cum ar arăta o companie dacă angajații ar face o prezentare exclusiv din cuvinte, fără nici un grafic sau nici o fotografie?

De fapt, dacă ar face asta, șansele ca cei care văd prezentarea să nu își mai amintească de ea. Și asta nu are legătură cu inteligența oamenilor, ci a faptului că noi percepem viața, în mare parte, cu ajutorul ochilor. De aici și asocierea amintirilor profesionale și personale cu imagini.

Dacă organizațiile ar fructifica imaginile, cei care lucrează în ele și pentru ele au șanse mai mari cu 65 % mai mari să își amintească. Și asta o spun cei care fac cercetări serioase.
Sigur că instrumentul asta aproape copilăresc funcționează și cu obiectivele personale ale oricui, nu doar pentru organizații. Dar ce cred eu că are nevoie în plus este dublarea lui cu gândirea metaforică. Am scris despre asta într-un articol anterior –  Un proiect neinspirat e ca un pantof cu toc într-o expediție la munte

 

Fără să îți găsești singur metafora pentru strategie și luând un șablon de pe site-ul lui Patti Dobrowolski, cred că riști să îți pierzi vremea.