Noii industriaşi, creativii, volumul nr. 2 (2017) se dă acum ca pâinea caldă.
A fost foarte incitant să fiu editorul acestei cărți, alături de partenera mea Oana Năsui. În cele 264 de pagini ale sale, cartea cuprinde 48 de articole cu și despre cei care „mișcă” lucrurile în industriile culturale și creative din România.
Spre deosebire de Noii industriași, creativii, volumul 1 (2016), actualul are un număr aproape dublu de articole, incluzând secțiuni noi, precum cea de interviuri și articole despre instrumente și oportunități de finanțare pentru întreprinzători din domeniul cultural. La fel ca și în volumul anterior, la final am inclus lista finanțatorilor publici și privați care au susținut cultura în anii anteriori.
Cuprins:
Oana Nasui – Editor’s Voice: Noii industriași, creativii
Studii de caz / Moving targets
- Alexandru Solomon – One World Romania [agonie și extaz într-un ONG dedicat filmului documentar și drepturilor omului]
- Adrian Pop – Arhitectura ca proces de integrare socială a comunităților defavorizate
- Diana Buluga – Terapia prin artă – de la joaca meseriei la meseria jocului
- Georgiana Ilie – „Decât o Revistă, decât o dată”, opt ani mai târziu
- Cristina Căluean și Georgiana Purcărea – Învăţare prin joacă pentru oameni mari
- Florentina Loloiu – Modele și soluții inovatoare pentru probleme concrete – creativitatea proiectelor non-profit
- Mădălina Roșca și Paul Arne Wagner – Make a Giant. Despre „Uriași de Pantelimon”, un „community art project” al Make a Point
- Tudoriţa Şoldănescu – Creative business cup
- Monica Predatu – Social Innovators Programme
- Ciprian Stănescu, Oana Țoiu, Diana Morea și Corina Angelescu – Social Impact Award
- Vlad Craioveanu, Daniel Matei – Impact Hub
- Constantin Crăciun, Mădălina Iorga, Cristiana Bogățeanu – Academia inventeaza.ro. Despre lipsa cuvântului „practic” în educație
- Sabina Baciu – De ce avem nevoie de o bibliotecă de materiale (și o avem!)
- Valentin Partenie – Kinofest te iubesc, Kinofest te urăsc, Kinofest te omor, Kinofest după tine mor!
- Sabina Ulubeanu – InnerSound New Arts Festival – o sonată cu mai multe dezvoltări
- Jean-Lorin Sterian – Cultura de casă
- Nicoleta Tudor – PLAI, a festival of diversity
Cercetări / Browsing Networks
- Laura Câlțea – Cum se vede în social media lumea cărții din România
- Răzvan Ion – iGen – Curating Experiences
- Mircea Vasilescu – Cât ne costă că nu citim
- Vintilă Mihăilescu – Tradiții creative și antreprenoriat
- Sabin Șerban – Dialoguri între realități: o introducere teoretică
- Dan Eugen Raţiu – Orașul creativ și artiștii: natura și sursele creativității urbane
Interviuri / Between Lines
- Diana și Costin Dragomir – Mind Tread Studios – one-stop-solution pentru agențiile de publicitate
- Radu Oltean – Ilustrația istorică, o nișă specială
- Emilia Jercan – High Contrast – Brașov
- Ariel Constantinof – Despre vlogging și alți demoni
- Ioana Crihană – Bibliotecile, teritorii ale experiențelor colective
- Alina Zară – Mândra Chic
- Lucian Haritonov – Metal creativ
- Alexandra Recăşan – Ctrl-D
- Alexandru Păduraru – Creative Tim
- Mihnea Ghilduș – Dizainăr – „creez, produc, cumpăr”
- Răzvan Popovici – Sonoro: pentru un public încântat, incitat, fermecat
- Dan Pierșinaru – Binom artist-întreprinzător creativ prin formula „2C”
Opinii / Because I said so
- Minodora Cerin – Despre design thinking sau ce ar putea avea în comun un întreprinzător, un designer și un librar?
- Eugen Cojocariu – Magia Radioului
- Evantia Barca – Mythbusters: 8 mituri în industriile creative
- Cosmin Nasui – Blesteme ale istoriilor artelor
- Mara Nedelcu – The challenges of a cultural manager in Berlin
- Alina Rizescu – Rizi – design cu focus pe experiența umană
- Sandra Ghițescu – Să ai idei e simplu. Să le crești e toată șmecheria.
- Florin Grozea – Cine sunt creativii într-o lume de creatori?
- David Sandu, Sandra Cristu – Dacă este artist, de ce se gândește la bani?
- Oltea Zambori – Tendințe în comunicarea evenimentelor
- Dragoș Nicolaescu – Lean startup sau cum să pornești o afacere având costuri și riscuri minime
- Paul Bulencea – Are you ready for the Experience Economy? I think not.
- Oana Filip – Eseu personal despre industriile creative ieșene
Resurse
În această secțiune este lista cu finanțatori care susțin organizații din domeniile culturale și creative și o selecție de platforme online cu resurse pentru dezvoltare profesională.
Actualizare 1 ianuarie 2018: volumul tipărit a fost epuizat, însă cele 48 de articole vor fi gradual urcate pe pagina programului Formare Culturală, program fondat de Oana Năsui și Minodora Cerin (subsemnata)